כא,א 
וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, אֱמֹר אֶל-הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן; וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם, לְנֶפֶשׁ לֹא-יִטַּמָּא בְּעַמָּיו.
  • בדרך כלל בתורה אנו רגילים ללשון 'וידבר' ולא ל 'אמור'. מה ההבדל?
אמירה היא לשון רכה וידידותי יותר ולכהנים תפקיד מנהיגותי וחינוכי להסביר ולקרב את העם להיות ממלכת כוהנים וגו קדוש.
לכן משה מתבקש להעביר לכהנים באמירות רכות ובכך לכוון את המשך האחריות של הכוהנים.
בוויכוח בין חברים, כל אחד בטוח שהוא צודק אך איך שמעבירים את הטענות מאוד משפיע על הדו שיח. בדרך כלל, אנו עלולים לאבד ענין בשיח אם הדברים נאמרים בלשון חד וקשה.


כג,טו 
וּסְפַרְתֶּם לָכֶם, מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת, מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם, אֶת-עֹמֶר הַתְּנוּפָה:  שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת, תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה
.
  • מה המשמעות של מצוות ספירת העומר שמצוין בפרשתינו?
50 ימים אחרי יציאת מצרים עם ישראל זוכה למעמד הר סיני. אנו יודעים שבכל דור ודור אנו חייבים לראות את עצמינו כאילו אנחנו יצאנו ממצרים אז חשוב להמשיך גם היום את הספירה לקראת חג מתן תורה. כמו כל ספירה חשובה..עוד כמה ימים ליום הולדת...לחופש הגדול..ועוד יש גם הכנות ותוכניות.
התוכנית אז כלל הכנה רוחנית - להשתחרר מהראש של עבדים לפרעה במצרים ולהתחיל להתרגל לחירות ולאפשרות להיות עבד ה'.
לכן - הימים של ספירת העומר הם ימים סגוליים להתקדמות ערכית ורוחנית - כל יום היא מדרגה בסולם המדרגות.


 
כג,כב
וּבְקֻצְרְכֶם אֶת-קְצִיר אַרְצְכֶם, לֹא-תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ בְּקֻצְרֶךָ, וְלֶקֶט קְצִירְךָ, לֹא תְלַקֵּט; לֶעָנִי וְלַגֵּר תַּעֲזֹב אֹתָם, אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם.

 
  • פרשת אמור עוסקת במיוחד בהלכות קדושת הכהנים וחגי ישראל - מה פתאום להזכיר עניים וגרים?
לאהוב את הצדקות - זה לא משהו צדדי ביהדות, זה לא מתי שבא לי או מתחשק לי. זה קניין תורה שמחייב רגישות ונתינה לנזקקים.
33. אוהב את הצדקות  פרשת אמור
 
חז"ל אומרים: "גדול המצווה ועושה, משאינו מצווה ועושה." כלומר, מי שעושה דבר משום שצריך לעשותו, עולה על מי שעושה, אפילו את אותו דבר, משום שהוא רוצה לעשותו. מדוע? משום שכאשר אתה מחויב לעשות משהו, השאיפה הטבעית שלך לחירות, מעוררת אצלך התנגדות פנימית. ולכן, אם אתה מתגבר על אותה התנגדות, ובכל זאת עושה את המעשה הטוב – אתה הופך לאדם גדול יותר - אדם שאוהב את הצדקות.
 

פסוקים נבחרים